דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תרבות ארגונית 

מאת    [ 06/06/2011 ]

מילים במאמר: 540   [ נצפה 4199 פעמים ]

טיב תפקודו ורווחיותו של כל עסק, מהקטן ביותר ועד לגדול ביותר, קשור באופן ישיר להתנהלות היומיומית בעסק, שכן מרכיבים כמו איכות שירות העובדים, כמות העובדים, יחסי עובד-מעביד ועוד, קובעים לבסוף את תוצאות ההצלחה.  על כן, בכל עסק חדש/הקמת עסק ובעסקים קטנים ובינוניים חשוב לעבור אבחון עסקי מקיף שיעניק תמונת מצב מלאה על תפקוד העסק, ובנוסף גם בדיקת כדאיות בכל אותם העסקים שתביא להחלטה אם בכלל כדאי ומומלץ להשקיע בעסק משאבים רבים, כמו הטמעה של תרבות ארגונית. כמו כו, במידה רבה, גם עסקים קיימים אשר מטמיעים תרבות ארגונית חדשה בעסק או מבצעים שינוי בתרבות הקיימת, ישפרו את הביצועים וההישגים של העסק.

במאמר זה נדון במרכיבי התרבות הארגונית:
• ראשית נבחן מהי תרבות ארגונית
• ניתן דגש על יתרונותיה של תרבות ארגונית
• נבין איך ניתן להטמיע תרבות ארגונים בעסקים (אבחון עסקי)

מהי תרבות ארגונית
תרבות ארגונית הינה אוסף אידיאולוגיות ודפוס הגישות והאמונות בחברות וארגונים ולמעשה הינה בעלת נפח חשוב ומהותי מאוד המקושר להצלחת העסק. 
אמנם, רבים נוטים לקשר תרבות ארגונית לארגונים גדולים בלבד, אך כשמדובר על עסק קטנים ובינוניים אין חשוב יותר מאשר התנהלות יומיומית נכונה והטמעה של תרבות ארגונית, לגיבוש, שיווק ושיבוח העסק.  אולם, על מנת להביא להצלחה של כל אותם המרכיבים אלו, יש ואף הכרחי לעשות אבחון עסקי ובדיקת כדאיות שייקנו תמונת מצב אמיתית ומציאותית.

יתרונותיה של תרבות ארגונית
אורח רוח, גיבוש וכבוד הדדי בין העובדים בחברה ובין העובדים למעסיקים, תחזק את תחושת השייכות של העובדים לעסק ותביא לתפוקה גדולה יותר בעבדותם, בנוסף ליצירתיות, מהימנות, עמידה בזמנים, חריצות ועוד. על כן, כל עסק אשר ישקיע בעובדיו ויטפח תרבות ארגונית נכונה ייהנה משגשוג ופריחת העסק בצורה הטובה ביותר.
בעלי עסקים קטנים ובינוניים שיפעלו להטמעת תרבות ארגונית, יביאו לתוצאות הבאות:

• שביעות רצונם של העובדים בעסק
• שיפור הישגים והעלאת רמת ביצועי העובדים
• מזעור סיכונים
• הגדלת רווחים
• סביבת עבודה נעימה ומגובשת
• הפחתה משמעותית בקונפליקטים בתקשורת בין העובדים ובין העובדים למעסיקים


הטמעת תרבות ארגונית בעסק שלך
בעלי עסקים רבים, משקיעים זמן רב וכסף רב בשיווק העסק וטיפוחו אך שוכחים פרט חשוב מאוד ושאינו מבוטל: טיפוח והשקעה בעובדים והבאה לשביעות רצונם.
אבחון עסקי מקיף מאנשי מקצוע מומחים, יסייע רבות לכל עסק חדש ולכל בעלי עסקים קטנים ובינוניים קיימים, בקבלת תמונה מלאה על מצב העסק והכוונה על פי שלבים ברורים מה כדאי וצריך לעשות, לרבות, צעדים להטמעת תרבות ארגונית בעסק.
תרבות ארגונית תתבצע באמצעות תוכנית עסקית ברורה על ידי מספר שלבים בסיסיים שכוללים:
• ישיבות - קביעת מועדים קבועים לישיבות צוות. רצוי שבישיבות הנ"ל ישתתפו כל העובדים בעסק, בכדי להעניק להם הרגשה של שייכות מלאה, ולהביא אותם לכדי רצון לסייע, להעלות רעיונות, לומר מה התחושות האישיות שלהם ועוד.
• גיבוש חברתי – ארגון ימי גיבוש בכל עסק, מהותי ובעל משקל גדול מאוד, שכן בימי הגיבוש, העובדים והמעסיקים זוכים להכיר מחוץ לכותלי המשרד, להשתחרר מהשגרה היומיומית ולקבל אנרגיות מחודשות בחזרה לעבודה כבר יום למחרת.
• קיום אירועים – אירועים חברתיים כמו ימי הולדת של עובד/מעסיק, חגים, הצלחה בפרויקטים ועוד, רצוי לקיים באווירה של אירוע שיעלה את מצב הרוח השורר בעסק.
• סדנאות – רצוי לארגן השתלמויות וסדנאות לעובדים כל תקופה מסוימת בתחומי השיווק, המכירות וכו', אשר מעשיר את החשיבה ותורם להתפתחות מקצועית גדולה מאוד.

לסיכום: תרבות ארגונית הינה חלק בלתי נפרד בקידום וטיפוח עסקים ומתאימה ביותר אצל עסקים קטנים ובינוניים. בעל עסק אשר יטמיע תרבות ארגונית בעסקו, יביא לעלייה ניכרת בהישגים של העובדים,  מזעור סיכונים, הגדלת רווחים ואווירה נעימה יותר לעבודה בה.

אמיר ברמלי, מנכ"ל קבוצת רוביקון, מומחה להערכת סיכוני אשראי והשקעות. בקבוצה זו עסקים שונים בחלקם אחזקות מלאות ובחלקן אחזקות חלקיות. הקבוצה מתמחה בהשבחת חברות, ניהול עסקי מתקדם וחדירה לשווקים המאפשרים הזדמנות עסקית מבטיחה וריאלית.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב